Какво изисква
моралното развитие при децата?
Всеки един родител иска най-доброто за своите деца. Всеки
иска да имат всичко и същевременно постоянно им забраняват. Тези деца, чийто
родители са грижовни, разбиращи и имат една по- здрава връзка с тях, са
по-умели в своите социални умения. Те имат и положителни очаквания от срещите и
контактите със своите връстници.
Обратното е при онези деца, при които връзката и отношенията с
родителите, странят от другите и не успяват да създадат трайни приятелства.
Това силно влияе на бъдещите отношение в училище, занималня Гоце Делчев, в работата и т. н. Този тип деца се
разстройват много по лесно и се чувстват пренебрегнати. По-тихите деца, онези,
които избягват другите, показват затруднения в създаването на приятелства.
По-страхливите деца, от друга страна, стават аутсайдери в групата.
Всеки един родител трябва да е наясно, че детското поведение
отразява това, което се случва в семейството като огледало. Постоянно се
извършват различни изследвания, които сочат наличието на рисков фактор. Знаете ли какво е морално развитие? Какво
правите за възпитанието на децата си?
Още от малки докато са между 2 и 3 години, чувството за морал при децата
се определя от желанието за одобрение и избягването на неодобрението на
родителите. Записвайте ги на добре избрани занимални, при които се предлага английски за деца Гоце Делчев,
те трябва да развиват своите таланти. Децата са наясно с установените от
родителите стандарти. Когато става дума за вътрешен контрол, при тях все още е
недостатъчно развит и те често разчитат на помощта на възрастните. Точно затова
обичат да задават постоянно въпроси. С времето децата се придвижват от
моралната гледна точка, която са получили базирайки се на усещането си за добро
и зло, което се намира в самите тях. Малките хулигани са в състояние да
направят разлика между намерение и резултат.
В предучилищна възраст са вече запознати с правилата и очакванията на
родителите си. Наблюдавайки ги от страни вие като родители ще видите и
развитието на чувството за вина като съвсем друга отделна емоция. Вината се
развива по време на предучилищните години. На по късен етап, децата осъзнават
грешката си без значение дали родителите разбират за нея или не. Това е
вътрешна информираност за направената грешка. Вие наблюдавате ли развитието на
детето си? Обръщате ли му достатъчно информация? Имат ли приятели, с които да
си играят? На какво най-често си играят. Вие участват ели в тези занимания?
Обяснявате ли кое е редно и кое е лошо да правят?
Няма коментари:
Публикуване на коментар